پیمان سالم فعال کارگری بازداشتی دادگاهی شد.

پیمان سالم پس از گذشت ۸۴ روز بازداشت سرانجام درشعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی دادگاهی شد، نامبرده هیچکدام از اتهامات انتسابی را که از سوی دستگاه‌های امنیتی به او نسبت داده شده بود را نپذیرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه دهم دی‌ماه 1401، پس از ۸۴ روز بازداشت، سرانجام جلسه دادگاهی پیمان سالم فعال کارگری بازداشتی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی عموزاده برگزار شد. از سوی نهادهای امنیتی به این فعال کارگری اتهامات «اجتماع و تبانی و اخلال در نظم عمومی» نسبت داده شده بود که نامبرده کلیه این اتهامات را رد و هیچکدام از این اتهامات انتسابی را نپذیرفت.

پیمان سالم به همراه اسعد مفتاحی روز ۱۶ مهرماه 1401، توسط نیروهای امنیتی شهر تهران بازداشت شدند. آنها پس از بیست روز بازداشت و بازجویی سرانجام روز ۵ آبان‌ماه 1401، با خانواده‌های خود تماس گرفته و اعلام کردند که در بند ۲۴۰ زندان اوین در بازداشت و تحت بازجویی هستند.
سرانجام پس از گذشت یک ماه بازداشت نامبرده روز ۱۵ آبان‌ماه 1401، از بند ۲۴۰ زندان اوین به زندان تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شد و از آن زمان تاکنون در این زندان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برد.

لازم به ذکر است که اسعد مفتاحی نیز که هم‌زمان با پیمان سالم دستگیر شده است نیز با چنین اتهاماتی روبرو است که او نیز اتهاماتش را نپذیرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید